新型コロナウイルス(COVID-19)感染症拡大防止のための教職員の渡航等について / Restrictions on Overseas Travel of Dokkyo University Faculty and Staff to prevent the spread of the Novel Coronavirus Disease (COVID-19)
(3月10日掲載)
(3月11日更新 英文を追加しました)
獨協大学は、世界的に危険性評価の高い新型コロナウイルス(COVID-19)の感染拡大防止のため、本学の専任教員、特任教員、専任職員、非常勤講師、嘱託職員、臨時職員(以下「教職員」という。)の渡航等について、次のとおり制限いたします。
In order to prevent the spread of the Novel Coronavirus Disease (COVID-19), Dokkyo University has restrictions on overseas travel to University Teaching Staff, Contract teaching staff, University Staff, Part-time Lecturer, Part-time Staff, Temporary Staff (hereinafter called faculty and staff) as follows.
1.校務出張等
(1)外務省感染症危険情報でレベル2(不要不急の渡航は止めてください。)以上に指定されている国、地域への渡航は控えてください。
(2)上記(1)以外の国、地域への渡航又は国内での移動については、必要最低限にしてください。原則として、延期又はテレビ会議等を使用する等、移動しない方法を検討してください。
1.Business Travel
(1)Avoid travelling to the areas with alert level 2 ("Refrain from nonessential, nonurgent travel") or more by the Ministry of Foreign Affairs.
(2)Travels to the areas other than above (1) or domestic travels should be kept to a bare minimum. Please reschedule to a later date in principle, or look into alternative methods without moving such as a teleconference.
2.私的旅行
教職員の私的な旅行は、外務省感染症危険情報を参照し、不要不急なものは国内外を問わず、自粛することを要請いたします。
2.Personal Travel
Dokkyo University requests all faculty and staff to refrain all unnecessary or non-urgent personal travels, both domestic and overseas, according to Warning on Infectious Diseases by Ministry of Foreign Affairs of Japan.
リンク 外務省感染症危険情報
Warning on Infectious Diseases by MOFA
新型コロナウイルス感染拡大防止のためには、みなさんの協力が必要です。教職員におかれては、感染拡大防止のために適切な行動を取ってください。
Dokkyo University would like to ask for all your cooperation and appropriate actions in order to prevent the spread of the Novel Coronavirus Disease.