教員研究業績最終更新日:2024年4月01日

氏名 光野 百代
所属 国際教養学部言語文化学科
職名 准教授

研究業績

⟺ スクロールできます
種別 著書・論文等の名称 単著
共著
分担執筆
発行年月 発表誌名称・発行元 共著者・編者 頁数
著書 Encyclopaedia of Social Networks 分担執筆 2011年9月 Sage G. Barnett and G. J. Golson 編著 pp. 453-456
著書 Intimate Explorations: Reading Across Disciplines 分担執筆 2009年10月 Inter-Disciplinar-y Press A. Cervantes-Carson and B. Oria.編著 pp. 209-219
著書 The Routledge Companion to Global Women's Writing 分担執筆 2024年7月公刊予定(Under contract) Routledge T. Pillai and I. Seethaler 編著
論文 Participating from the ground up: a case study of a co-ethnic association for Filipino migrants as a pathway-building organisation 単著 2023年7月 Journal of Ethnic and Migration Studies
doi:https://doi.org/10.1080/1369183X.2023.2245160
論文 外国人材の受け入れと共生の施策についての考察―大分県内の「総合戦略」における「多文化共生」への言及と相互参照の分析から― 単著 2021年3月 大分県立芸術文化短期大学研究紀要第58巻 pp.81-93
論文 社会参加の当事者としての定住外国人-地方に定住するフィリピン人のボランティアの意味の検討から- 単著 2020年3月 大分県立芸術文化短期大学研究紀要第57巻 pp.51-67
論文 Personal Messages of and for Others: Writing Teacher Blogs on the Internet 単著 2011年12月 New Cultural Frontiers. Vol.1 No.1 pp.45-59
論文 Putting teacher experience back into curriculum theory: case studies from
Japan
単著 2007年6月 International Studies in Sociology of Education. Vol.12 Nos. 1/2 pp.95-112
書評 Book review of David Leheny. Think Global, Fear Local: Sex, Violence and Anxiety in Contemporary Japan 単著 2007年1月 Melbourne Journal of Politics. Vol.32 pp.143-147
エッセイ Gifts of Blogs Turned into Data: Learning about Equitable Data Production From What is Given to a Qualitative Researcher 単著 2022年5月 Commonplace
doi:https://doi.org/10.21428/6ffd8432.2e3690ff
エッセイ Grappling with Care: Conducting a Case Study with Filipino Residents in Japan 単著 2021年6月 The Sociological Review Magazine. July Issue
doi:https://doi.org/10.51428/tsr.lros8897
エッセイ Learning to Speak Up as an Outsider: The Internationalization of the Academic Workforce in Japan 単著 2019年8月 The Activist History Review. August Issue
その他(実施報告) 多履修生科目におけるC-Learning運用の実践報告 ―国際総合学科における3科目を事例として― 共著 2019年3月 大分県立芸術文化短期大学研究紀要第56巻 許 挺傑
宮野 幸岳
pp.351-370
その他(プロシーディングス) Rethinking culture in sociology of teachers and teachers' work 単著 2009年5月 Proceedings of the Asian-Pacific Forum on Sociology of Education E-4-4-1-E-4-4-8