教員研究業績最終更新日:2023年6月28日

氏名 A.ジェネス
所属 外国語学部英語学科
職名 准教授

研究業績

⟺ スクロールできます
種別 著書・論文等の名称 単著
共著
分担執筆
発行年月 発表誌名称・発行元 共著者・編者 頁数
著書 Enabling criticality: A
top-down bottom-up
approach to using TED
Talks in EAP listening
classes
共著 2021年12月 CSMFL Publications
D. Koyama編 Development of
innovative
pedagogical practices
for a modern
learning experience
共著第11章
論文 Exploring fairminded
critical thinking in
argumentative writing
with Chinese EFL
users: Teaching model
and rubric design
共著 2021年12月 JALT Critical
Thinking in
Language
Learning
第8巻第1号 1頁〜
49頁
論文 Student perceptions of critical thinking in EMI programs at Japanese universities:
A Q-methodology study
単著 2021年9月 Journal of
English for
Academic Purposes
第54巻第1号
博士論文 Critical Thinking as Concept and Practice in the Internationalization Strategies of Japanese Universities 単著 2020年3月 大阪大学博士論文 全339頁
論文 Cultivating future
citizens: A critical
discourse analysis of
the concept of critical
thinking in EMI
degree program
mission statements
単著 2019年9月 EJCJS- Electronic
Journal of
Contemporary
Japanese Studies
第19巻第2号
論文 Conspicuous internationalization?
Creating an
international communication lounge on a Japanese
university campu
単著 2016年9月 IAFOR
Journal of
Education
第4巻第2号 98頁〜117頁
論文 Internationalization and the “International
Community Plaza” on Shin Matsudo Campus:
The estabilshment and first year of the ICP
単著 2015年10月 『流通経済大学社会学部論叢』 第26巻第1号 48頁〜59頁
論文 Definitions of
critical thinking in
context
単著 2015年1月 『大阪大学教育学年報』 第20巻 17頁〜25頁
論文 Suggestions for a comprehension focused approach to dictogloss 単著 2012年12月 明海大学Journal of
Hospitality and Tourism
第8巻
第1号
63頁〜
67頁
教科書 Free talking: Basic
strategies for building
communication
分担執筆 2019年1月 Cengage
Learning
Cengage Learning
教科書 Academic writing
wkills – Student’s
book 1-3
分担執筆 2011年12月 Cambridge University Press Cambridge University Press