シラバス参照/View Syllabus

授業情報/Class Information

科目一覧へ戻る/Return to the Course List 2022/08/26 現在/As of 2022/08/26

基本情報/Basic Information

開講科目名
/Course
English(ライティングIa)_選択/ENGLISH(ACADEMIC WRITING IA: PARAGRAPH)
開講所属
/Course Offered by
大学全カリ外国語科目/
ターム・学期
/Term・Semester
2022年度/2022 Academic Year  春学期/SPRING SEMESTER
曜限
/Day, Period
木3/Thu 3
開講区分
/semester offered
春学期/Spring
単位数
/Credits
1.0
学年
/Year
1,2,3,4
主担当教員
/Main Instructor
丸山 悦子

担当教員情報/Instructor Information

教員名
/Instructor
教員所属名
/Affiliation
丸山 悦子 経済学科/ECONOMICS
授業の目的・内容
/Course Objectives
This course aims to develop your academic writing skills at the sentence and paragraph levels. This involves developing and improving your critical thinking skills as well as learning how to give constructive feedback to your peers and work collaboratively. You will also learn how to become an autonomous learner.

Through this course, you should be able to cultivate knowledge and skills to generate, develop, and organize your ideas as well as to articulate them succinctly, logically, and cohesively. You will learn the basic organization of a paragraph and a range of linguistic features that help you to achieve this.

For detailed writing skills that you are expected to acquire, please refer to No. 1-28 listed in the Dokkyo ZE EGAP Can-do List.
授業の形式・方法と履修上の注意
/Teaching method and Attention the course
・授業形態は対面を基本としますが、新型コロナウイルスの感染状況により授業形態を変更する場合は、PortaⅡとmanabaで周知します。
・課題に対するフィードバックは授業中に講評・解説を行うほか、manabaを使って個別に指導します。

[重要]ライティング課題作成時に注意すること
A. 日本語で原稿を作成し,それを翻訳ツールで英訳しただけのものを課題として提出することはできません。
B. 学生の課題が明らかに盗用・剽窃であると教員が判断した場合には、本人への連絡確認をせず,その課題の成績を0点とします。くれぐれも注意して、文中引用と引用文献一覧の作成をしてください。引用のしかたは授業で学びます。盗用・剽窃とみなされるものの例:
1. 文章,写真,図表などを引用しているのに,原典を適切な引用方法で明示せずにコピーしているもの
2. オリジナルの文章からの言い換えが不十分なもの(文構造,表現など)
3. 他の授業ですでに提出した課題を,この授業でも使うこと
4. 他人と同じ課題を使ったり、他人に書いてもらったものを自分の課題として提出すること
*オンラインツールの賢い活用法、引用のしかた、英語表現などは、MyDOC コミュニティ> [AWI Student Community]で確認して下さい。
事前・事後学修の内容
/Before After Study
Every week you are expected to complete homework such as quizzes or writing  exercises from your textbook, which would take about 1 hour.

Information of class assignments are posted on manaba. In case of absence, make sure to check manaba for updates/announcements.
テキスト1
/Textbooks1
書籍名
/Title
Longman Academic Writing Series 3: Paragraphs to Essays Student Book with Essential Online Resource
著者
/Author name
Alice Oshima & Ann Hogue
出版社
/Publisher
Pearson
ISBN
/ISBN
978-0134663326
その他(任意)
/other
テキスト2
/Textbooks2
書籍名
/Title
Formal Email Writing(英文メールの書き方)
著者
/Author name
出版社
/Publisher
獨協大学全カリ英語部門
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
MyDOCから各自ダウンロードして下さい。または教員から配布されます。
テキスト3
/Textbooks3
書籍名
/Title
Criterion(オンライン ライティング支援ツール)
著者
/Author name
ETS
出版社
/Publisher
https://criterion.ets.org/
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
購入の必要はありません。5月連休明けにアカウント情報が大学メールアドレスに送付されます。
参考文献等1
/References1
書籍名/サイト名
/Title
Collins Online Dictionary
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等2
/References2
書籍名/サイト名
/Title
Cambridge Learner’s Dictionary
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/learner-english/
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等3
/References3
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
評価方法
/Evaluation
- Attendance and participation   15 %
- Supplementary homework  15% (Expect to work about 1-2 hours every week)
- Writing assignments  70%
     - Email writing  10%
     - Description paragraph   15%
     - A paragraph focusing on one main idea   15%  
     - A paragraph according to the logical division of ideas pattern  15%
     - A paragraph according to the steps in a process  15%

Note: The evaluation of these assignments involves revisions and peer assessment. Details will be explained in class.

【重要】原則として4回以上欠席した学生は成績評価の対象となりませんので注意してください。
関連科目
/Related Subjects
備考
/Notes
* 授業計画詳細は一例です。変更の可能性がありますので、第1回目の授業で確認してください。

▼ MyDOCへの入りかた:大学HP > 学生生活 > 学内システムの入口 > MyDOC

▼ MyDOCのコース/学生コミュニティ利用開始時期: 各学期の履修登録期間終了後です。教員の指示に従ってください。
到達目標
/Learning Goal
学生が、「一般学術目的の英語 (EGAP = English for General Academic Purposes) 」を基盤として、各専攻分野共通の基本的な言語技能と英語を身に付け、また、主体的な「自律英語学習」ができるようにする。

/Time
授業計画(主題の設定)
/Class schedule
授業の内容
/Contents of class
事前・事後学修の内容
/Before After Study
1 Course introduction
First writing
Self-assessment
Self-authoring
Needs analysis
2 Chapter 1
Autonomous learning
In-class writing
Introduction to Assignment 1
3 Email writing In-class writing: sending and responding to emails
4 Chapter 1 Organization/ Mechanics Learning basic paragraph structure
In-class writing
5 Chapter 1 Applying vocabulary/ Writing Process Submission of Assignment 1
In-class writing
Constructive feedback
6 Chapter 3
Citation & plagiarism
Learning about logical division of ideas
Learning about citations
7 Chapter 3 Noticing vocabulary/ Organization Introduction to Assignment 2
In-class writing
8 Chapter 3 Sentence structure/ Preparation for writ Peer feedback on the first draft
Constructive feedback
9 Submission of Assignment 2 Peer assessment
In-class writing
10 Chapter 4 Analyzing the model/ Noticing vocabulary Learning about logical division of ideas
11 Chapter 4 Sentence structure/ Applying vocabulary Introduction to Assignment 3
12 Chapter 4 Writing assignment Summarizing
13 Submission of Assignment 3 Constructive feedback
14 Peer feedback
Self-reflection
Peer assessment
Self-assessment (Can-do list)

科目一覧へ戻る/Return to the Course List