シラバス参照/View Syllabus

授業情報/Class Information

科目一覧へ戻る/Return to the Course List 2021/09/16 現在/As of 2021/09/16

基本情報/Basic Information

開講科目名
/Course
English(ライティングIa)_選択/ENGLISH(ACADEMIC WRITING IA: PARAGRAPH)
開講所属
/Course Offered by
大学全カリ外国語科目/
ターム・学期
/Term・Semester
2021年度/2021 Academic Year  春学期/SPRING SEMESTER
曜限
/Day, Period
木3/Thu 3
開講区分
/semester offered
春学期/Spring
単位数
/Credits
1.0
学年
/Year
1,2,3,4
主担当教員
/Main Instructor
中村 幸子

担当教員情報/Instructor Information

教員名
/Instructor
教員所属名
/Affiliation
中村 幸子 経営学科/MANAGEMENT
授業の目的・内容
/Course Objectives
This course aims to develop your academic writing skills at the sentence and paragraph levels. This involves developing and improving your critical thinking skills as well as learning how to give constructive feedback to your peers and work collaboratively. You will also learn how to become an autonomous learner.

Through this course, you should be able to cultivate knowledge and skills to generate, develop, and organize your ideas as well as to articulate them succinctly, logically, and cohesively. You will learn the basic organization of a paragraph and a range of linguistic features that help you to achieve this.

For detailed writing skills that you are expected to acquire, please refer to No. 1-28 listed in the Dokkyo ZE EGAP Can-do List.
授業の形式・方法と履修上の注意
/Teaching method and Attention the course
We will focus on the “process” of writing, including outlining, drafting, self- and peer reviewing, revising (multiple times!), and producing quality work of which you can be proud of.
You are encouraged to use English inside and outside the class while working on tasks related to this course. You are also encouraged to talk to the instructor whenever you have questions/concerns or need some support.

Be noted with the following points when completing assignments.
[重要]ライティング課題作成時に注意すること
A. 日本語で原稿を作成し,それを翻訳ツールで英訳しただけのものを課題として提出することはできません。
B. 学生の課題が明らかに盗用・剽窃であると教員が判断した場合には、本人への連絡確認をせず,その課題の成績を0点とします。くれぐれも注意して、文中引用と引用文献一覧の作成をしてください。引用のしかたは授業で学びます。盗用・剽窃とみなされるものの例:
1. 文章,写真,図表などを引用しているのに,原典を適切な引用方法で明示せずにコピーしているもの
2. オリジナルの文章からの言い換えが不十分なもの(文構造,表現など)
3. 他の授業ですでに提出した課題を,この授業でも使うこと
4. 他人と同じ課題を使ったり、他人に書いてもらったものを自分の課題として提出すること
*オンラインツールの賢い活用法、引用のしかた、英語表現などは、MyDOC コミュニティ> [AWI Student Community]で確認しましょう。
事前・事後学修の内容
/Before After Study
Make sure to complete any homework and/or class preparation according to the instructions, which are typically provided in class and posted on MyDOC. In case of absence, make sure to check MyDOC for updates/announcements.
テキスト1
/Textbooks1
書籍名
/Title
Longman Academic Writing Series 3: Paragraphs to Essays Student Book with Essential Online Resource
著者
/Author name
Alice Oshima & Ann Hogue
出版社
/Publisher
Pearson
ISBN
/ISBN
978-0134663326
その他(任意)
/other
テキスト2
/Textbooks2
書籍名
/Title
Formal Email Writing(英文メールの書き方)
著者
/Author name
出版社
/Publisher
獨協大学全カリ英語部門
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
MyDOCから各自ダウンロードして下さい。または教員から配布されます。
テキスト3
/Textbooks3
書籍名
/Title
Criterion(オンライン ライティング支援ツール)
著者
/Author name
ETS
出版社
/Publisher
https://criterion.ets.org/
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
購入の必要はありません。5月連休明けにアカウント情報が大学メールアドレスに送付されます。
参考文献等1
/References1
書籍名/サイト名
/Title
Collins Online Dictionary
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等2
/References2
書籍名/サイト名
/Title
Cambridge Learner’s Dictionary
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/learner-english/
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等3
/References3
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
評価方法
/Evaluation
- Attendance and participation 20%
      Note: 4 and more absences result in an automatic grade of F
- Homework 20% (Expect to work about 1-2 hours every week)
- Writing assignments 60%
     - Email writing 10%
     - A paragraph according to the logical division of ideas pattern 25%
     - A paragraph according to the steps in a process 25%

Note: The evaluation of these assignments involves revisions and peer assessment. Details will be explained in class.

【重要】原則として4回以上欠席した学生は成績評価の対象となりませんので注意してください。
関連科目
/Related Subjects
備考
/Notes
* 授業計画詳細は一例です。変更の可能性がありますので、第1回目の授業で確認してください。

▼ MyDOCへの入りかた:大学HP > 学生生活 > 学内システムの入口 > MyDOC

▼ MyDOCのコース/学生コミュニティ利用開始時期: 各学期の履修登録期間終了後です。教員の指示に従ってください。
到達目標
/Learning Goal
学生が、「一般学術目的の英語 (EGAP = English for General Academic Purposes) 」を基盤として、各専攻分野共通の基本的な言語技能と英語を身に付け、また、主体的な「自律英語学習」ができるようにする。

/Time
授業計画(主題の設定)
/Class schedule
授業の内容
/Contents of class
事前・事後学修の内容
/Before After Study
1 Course introduction
First writing
Self-assessment
Self-authoring
Needs analysis
2 Chapter 1
Autonomous learning
In-class writing
Giving constructive feedback
Becoming an autonomous learner
3 Email writing In-class writing: sending and responding to emails
Introduction to Assignment 1
4 Chapter 3 Learning basic paragraph structure
In-class writing
5 Chapter 3 Submission of Assignment 1
In-class writing
Constructive feedback
6 Chapter 4
Citation & plagiarism
Learning about logical division of ideas
Learning about citations
Introduction to Assignment 2
7 Chapter 4 Submission of Assignment 2 (first draft)
In-class writing
8 Chapter 4 Peer feedback on the first draft
Revision of Assignment 2 (first draft)
Constructive feedback
9 Assignment 2 Submission of Assignment 2 (final draft)
Peer assessment
In-class writing
10 Chapter 5 Learning about process paragraph
11 Chapter 5 Introduction to Assignment 3
12 Chapter 5 Submission of Assignment 3 (first draft)
13 Assignment 3
Summarizing
Revision of Assignment 3 (first draft)
Summarizing
14 Peer feedback
Self-reflection
Submission of Assignment 3
Peer assessment
Self-assessment (Can-do list)
Course assessment

科目一覧へ戻る/Return to the Course List