シラバス参照/View Syllabus

授業情報/Class Information

科目一覧へ戻る/Return to the Course List 2020/09/23 現在/As of 2020/09/23

基本情報/Basic Information

開講科目名
/Course
英語Ⅱ(W)/ENGLISH II(W)
開講所属
/Course Offered by
国際教養学部言語文化学科/INTERNATIONAL LIBERAL ARTS INTERDISCIPLINARY STUDIES
ターム・学期
/Term・Semester
2020年度/2020 Academic Year  秋学期/FALL SEMESTER
曜限
/Day, Period
木2/Thu 2
開講区分
/semester offered
秋学期/Fall
単位数
/Credits
1.0
学年
/Year
1,2,3,4
主担当教員
/Main Instructor
齋藤 雪絵

担当教員情報/Instructor Information

教員名
/Instructor
教員所属名
/Affiliation
齋藤 雪絵 言語文化学科/INTERDISCIPLINARY STUDIES
授業の目的・内容
/Course Objectives
「英語 I (W)」に示した内容と目標を継承し,さらに発展的な学習を行う.パラグラフ内の論理構成の技術をもとに,記述・意見表示・比較対象・原因-結果などの内容構成法におけるレポートやリサーチペーパー作成のための基礎練習を行う.このためにブレーンストーミングやアウトラインプロセシングなどの新しい技法を学ぶ.このほか随時正書法上の重要事項を学習する.また,アカデミックライティング学習の一環としてオンライン作文支援ツールであるCriterionを利用する.Provides opportunities to develop fundamental understanding and use of paragraph writing.  Students are expected to apply principles of paragraph writing to various topics such as defining, classifying, ordering, comparing, contrasting, and stating causal relations.  Activities include individualised writing derived from the student’s knowledge, interest, and experience.  Orthographical skills are also taught.  Students use an online essay writing assist service Criterion to confirm the procedure of academic writing.
授業の形式・方法と履修上の注意
/Teaching method and Attention the course
In this class we ...
(1) use Manaba (LMS) for presenting learning materials, collecting assignments, and giving feedback.
(2) periodically use Zoom or Webex to conduct bi-directional real-time classes.
(3) provide opportunities of exchanging opinions among students by introducing group work and peer reviews of oral/written products
(4) aim at higher learning efficiency by utilising learning materials distributed in advance in combination with real-time classes.
事前・事後学修の内容
/Before After Study
各回とも十分な予習・復習を必要とする.また,課題は必ず期限までに提出しなければならない.Requires sufficient review and preview of each class.  Assignments must be submitted before the deadline.
授業の形式・方法と履修上の注意欄追加
The class is taught/participated in English as a major means of communication.  The students are expected to type written assignments.  Students must keep a portfolio for reflective learning.  See a separate document for assignments.
テキスト1
/Textbooks1
書籍名
/Title
Basic Steps to Academic Writing
著者
/Author name
Matthew A. Taylor & David E. Kluge
出版社
/Publisher
Cengage
ISBN
/ISBN
978-4863122093
その他(任意)
/other
テキスト2
/Textbooks2
書籍名
/Title
著者
/Author name
出版社
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
テキスト3
/Textbooks3
書籍名
/Title
著者
/Author name
出版社
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等1
/References1
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等2
/References2
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等3
/References3
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
評価方法
/Evaluation
25% Unit 10 Writing Task 1 (including assignments building up to the final product)
25% Unit 11 Writing Task 2 (including assignments building up to the final product)
25% Unit 12 Writing Task 3 (including assignments building up to the final product)
15% Participation and other assignments
10% Reflection of the semester (cf. Portfolio from Student Handbook. pp.15-16), ie., Writing Reflection (Section.4)
Note.  Portfolio is optional.
関連科目
/Related Subjects
英語上級 Advanced English
備考
/Notes
主題は各授業固有のものではない.The following major themes are not specific to particular classes.
活動内容の配分は各担当教員が指示する.Individual teacher gives instruction.
参考文献・資料は各クラスにおいて必要に応じ教員が指示/提供する.Reference materials will be
到達目標
/Learning Goal
リーディングおよびディスカッション、ライティング、スピーキングといった英語運用能力を総合的に習得し、「英語Ⅰ」より普遍性の高い話題に関して自分の見解をまとめ、アウトプットできるようにする。

/Time
授業計画(主題の設定)
/Class schedule
授業の内容
/Contents of class
事前・事後学修の内容
/Before After Study
1 全般  Introduction 概要:授業の目的・意義,教科書説明,課題説明,ポートフォリオ説明,各種ツール説明  Introduction: aim and process, textbook, assignments, port 事前の教科書購入が求められる.Must buy the textbook in advance.
2 Unit 10: Cause and effect paragraph 概念導入  Formation of ideas 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
3 Unit 10: Cause and effect paragraph アウトライン構成  Composing outline 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
4 Unit 10: Cause and effect paragraph 文章作成・編集  Composing and editing draft 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
5 Unit 10: Cause and effect paragraph 文章作成・評価  Completing and evaluating text 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
6 Unit 11: Persuasive paragraph 概念導入  Formation of ideas 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
7 Unit 11: Persuasive paragraph アウトライン構成  Composing outline 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
8 Unit 11: Persuasive paragraph 文章作成・編集  Composing and editing draft 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
9 Unit 11: Persuasive paragraph 文章作成・評価  Completing and evaluating text 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
10 Unit 12: Problem-solving paragraph 概念導入  Formation of ideas 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
11 Unit 12: Problem-solving paragraph アウトライン構成  Composing outline 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
12 Unit 12: Problem-solving paragraph 文章作成・編集  Composing and editing draft 十分な予習・復習を必要とする.Review and preview are prerequisite.
13 Unit 12: Problem-solving paragraph 文章作成・評価  Completing and evaluating text 十分な復習・自己評価を必要とする.Requires thorough review.
14 まとめ  Review クラス内評価もしくはポートフォリオ作成  In-class evaluation or portfolio 十分な事後評価を必要とする.Requires sincere reflections.

科目一覧へ戻る/Return to the Course List