シラバス参照/View Syllabus

授業情報/Class Information

科目一覧へ戻る/Return to the Course List 2020/09/23 現在/As of 2020/09/23

基本情報/Basic Information

開講科目名
/Course
英語専門講読 Ⅰ/ADVANCED THEMATIC READING Ⅰ
開講所属
/Course Offered by
外国語学部英語学科/FOREIGN LANGUAGES ENGLISH
ターム・学期
/Term・Semester
2020年度/2020 Academic Year  春学期/SPRING SEMESTER
曜限
/Day, Period
金3/Fri 3
開講区分
/semester offered
春学期/Spring
単位数
/Credits
2.0
学年
/Year
2,3,4
主担当教員
/Main Instructor
工藤 和宏

担当教員情報/Instructor Information

教員名
/Instructor
教員所属名
/Affiliation
工藤 和宏 英語学科/ENGLISH
授業の目的・内容
/Course Objectives
"Research interviewing: Intercultural learning"
This course is designed to help students with advanced English language proficiency to develop both a concrete and conceptual understanding of research interviewing. Drawing on the literature of qualitative research methodology and international higher education, this course provides students with the opportunity to conduct a small research project on intercultural interactions between domestic and international students at Dokkyo University. Topics to be covered in the spring semester include: internationalisation of the student experience ‘at home’; paradigms of qualitative and quantitative research; the place of the literature in qualitative research; pros and cons of interviewing; writing a research proposal; and ethics in human research.
授業の形式・方法と履修上の注意
/Teaching method and Attention the course
【授業は100%英語で行います。Zoomを使ったディスカッションを繰り返しながら、留学生と国内学生の交流・友情についての個人研究を実際に行う授業です。】
Emphasis is placed on learning the basics of qualitative/interview research, internationalising your student life, and most importantly, discovering your unknown self through learning from/with ‘the other’. You are required to read all the course materials, to complete weekly tasks, and to complete all the tasks including your independent research.
事前・事後学修の内容
/Before After Study
【受講生は毎週の課題として、5,000語程度の英文資料を読み、200語程度の英文を執筆することが求められます。授業では、この課題を基に学習活動が展開されます。個人研究が活動の核になりますので、単位修得のためには、個人研究を着実に遂行することが求められます。】
テキスト1
/Textbooks1
書籍名
/Title
To be provided by instructor
著者
/Author name
出版社
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
テキスト2
/Textbooks2
書籍名
/Title
著者
/Author name
出版社
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
テキスト3
/Textbooks3
書籍名
/Title
著者
/Author name
出版社
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等1
/References1
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等2
/References2
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等3
/References3
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
評価方法
/Evaluation
Contribution to the class 10%, weekly essays 30%, presentation 30% and final paper 30%
関連科目
/Related Subjects
備考
/Notes
到達目標
/Learning Goal
分野の専門性をもった英文マテリアル(資料)を講読、読解できるようにする。

/Time
授業計画(主題の設定)
/Class schedule
授業の内容
/Contents of class
事前・事後学修の内容
/Before After Study
1 Introduction to course Introduction to course
2 Intercultural friendship 1 Reading a qualitative study
3 Intercultural friendship 2 Reading a quantitative study
4 What is qualitative research? Understanding the nature of qualitative research
5 Intercultural friendship formation Understanding the dynamics of intercultural friendship
6 Internationalisation ‘at home' Understanding the concept of internationalisation ‘at home'
7 Research interviewing: Pros and cons Research interviewing: Pros and cons
8 Writing a research proposal Writing a research proposal
9 Ethics in human research Ethics in human research
10 Pecha kucha presentation 1 Pecha kucha presentation 1
11 Pecha kucha presentation 2 Pecha kucha presentation 2
12 Wrap-up Feedback on your research proposal
13 ※実施しません ※実施しません
14 ※実施しません ※実施しません

科目一覧へ戻る/Return to the Course List