シラバス参照/View Syllabus

授業情報/Class Information

科目一覧へ戻る/Return to the Course List 2020/09/23 現在/As of 2020/09/23

基本情報/Basic Information

開講科目名
/Course
Reading Strategies Ⅲ/READING STRATEGIES Ⅲ
開講所属
/Course Offered by
外国語学部英語学科/FOREIGN LANGUAGES ENGLISH
ターム・学期
/Term・Semester
2020年度/2020 Academic Year  春学期/SPRING SEMESTER
曜限
/Day, Period
水2/Wed 2
開講区分
/semester offered
春学期/Spring
単位数
/Credits
1.0
学年
/Year
2,3,4
主担当教員
/Main Instructor
佐野 康子

担当教員情報/Instructor Information

教員名
/Instructor
教員所属名
/Affiliation
佐野 康子 英語学科/ENGLISH
授業の目的・内容
/Course Objectives
This one-semester course is compulsory for second-year students.
Overall Objectives
1. To increase academic vocabulary and to further the development of vocabulary/vocabulary building skills in general
2. To automatize more accurate grammatical knowledge and recognize cohesive devices
3. To develop a better understanding of various styles and purposes of reading material
4. To develop effective reading skills (intensive reading, extensive reading, etc.)
5. To introduce students to authentic texts/outside readers
授業の形式・方法と履修上の注意
/Teaching method and Attention the course
インターアクティブな授業を目指す。ペア・ワークやグループ・ワークを多く用いる。
1つのユニットを2~3週間で終わらす予定。
事前・事後学修の内容
/Before After Study
課題を多く出す。事前に予習した上で授業に臨むこと。
テキスト1
/Textbooks1
書籍名
/Title
Longman Academic Reading Series  4
著者
/Author name
Robert F. Cohen and Judy L. Miller
出版社
/Publisher
Pearson Education
ISBN
/ISBN
2017
その他(任意)
/other
テキスト2
/Textbooks2
書籍名
/Title
著者
/Author name
出版社
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
テキスト3
/Textbooks3
書籍名
/Title
著者
/Author name
出版社
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等1
/References1
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等2
/References2
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
参考文献等3
/References3
書籍名/サイト名
/Title
著者
/Author name
出版社/URL
/Publisher
ISBN
/ISBN
その他(任意)
/other
評価方法
/Evaluation
毎回の課題の提出、授業への貢献度
関連科目
/Related Subjects
備考
/Notes
ぶっくぎゃらりぃDUOで教科書を購入すること。
到達目標
/Learning Goal
1年次の学習成果のうえに、英語の語彙をさらに増やすとともに英語読解力をさらに高め、日本語を介さず英語で論理的に思考できるようにする。

/Time
授業計画(主題の設定)
/Class schedule
授業の内容
/Contents of class
事前・事後学修の内容
/Before After Study
1 オリエンテーション 授業に関するガイダンス
2 Sociology:
①Home and Travel/ Homeless
・Understand and practice different Reading strategies
・Read the title and predict its content
3 ②Helping and Hating the Homeless Predict the subject and author's motivation
4 History:
①The Politics of Progressism
・Scan a text to find specific information
・Identify or complete the main idea of a text
5 ②Message to Wall Street ・Understand the details that support the main ideas
・Use note-taking to summarize an argument
6 Film:
①Is making movies an art or a business?
・Find the thesis statement in an essay
・Skim an interview for the general idea
7 ②One Hundred Years of Cinema ・Skim an interview for the interviewee's attitude towards the subjext
8 ③An Interview with James Cameron ・Understand the details that support the main ideas
9 Media Studies:
①Mind Control and the internet
・Predict the content of a text from the title
・Undertand scholary references
10 ②The Positive Effects of SNS
・Identify or complete the main ideas of a text
11 ③The Use of SNS in the Arab Spring ・Understanding the dtetails that support the main idea
12 Neuroscience:
① In Search of Memory
・Visualize the content of a text to understand it better
13 実施しません 実施しません

14 実施しません 実施しません

科目一覧へ戻る/Return to the Course List